BAC 2022. Blocaj la Colegiul Economic Viilor, după ce un elev a lăsat maşina-n drum ca să nu piardă proba la limba română 

BAC 2022. Blocaj la Colegiul Economic Viilor, după ce un elev a lăsat maşina-n drum ca să nu piardă proba la limba română 

Un absolvent de clasa a 12-a şi-a pus propriul interes înaintea bunului simţ şi a blocat ore întregi accesul în curtea Colegiului Economic Viilor, după ce şi-a abandonat maşina în poartă şi a fugit să susţină proba de limba şi literatura română la Bacalaureat 2022.

Mai multe persoane au fost nevoite să aştepte peste 3 ore, la Colegiul Economic Viilor, pentru a ieşi cu maşinile din curtea instituţiei. Un elev, grăbit să dea BAC-ul, şi-a lăsat maşina chiar în faţa porţii de acces şi a fugit în sala de clasă. 

Potrivit reporterului Observator Mădălina Iacob, întreaga stradă era plină de maşini la primele ore ale dimineţii, astfel că şoferul nostru nu a mai avut unde să îşi lase maşina în apropiere. Îngrijorat probabil de perspectiva că ar putea să rateze prima probă a Bacalaureatului, la limba şi literatura română, tânărul a lăsat maşina la ora 8.30 în faţa liceului şi a intrat la examen.

Acesta i-a ignorat complet pe şoferii care strigau după el să nu blocheze accesul şi care au fost nevoiţi să îl aştepte să termine examenul pentru a-şi recupera maşinile. La ieşire, acesta le-a spus sec celor care aşteptau că „nu am avut unde să o las”.

Particularităţile unei comedii studiate, printre subiectele la Bacalaureat 2022, la limba română

La primul subiect, elevii au primit un text la prima vedere din Nicolae Iorga şi să redacteze un text în care să argumenteze dacă întâlnirea cu o personalitate produce sau nu emoţie.

La subiectul al II-lea de la profilul real, elevii au fost nevoiţi să prezinte în minimum 50 de cuvinte perspectiva narativă dintr-un fragment de Cezar Petrescu, din romanul Întunecare.

La subiectul al III-lea de la profilul real, elevii au avut de redactat un eseu de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinte particularităţile unei comedii studiate. În elaborarea eseului, aceştia trebuiau să evidenţieze două trăsături care fac posibilă încadrarea comediei studiate într-o perioadă, într-un curent literar sau într-o orientare tematică. De asemenea, că comenteze două scene relevante pentru tema comediei studiate şi să analizeze două componente de structură şi/sau limbaj, semnificative pentru comedia studiată.

Arta de a IUBI...